Monday 23 June 2008

Despre bai, bucatarii si alte detalii... (ep.2)

Bucataria

Da, vreau o bucatarie deschisa, contrar opiniilor care spun ca daca vrei bucatarie deschisa, sigur nu gatesti! De fapt, urasc bucatariile inchise tocmai pentru ca imi place sa gatesc! Stiu si sunt constienta de toata povestea cu mirosurile si aburii care se raspandesc in toata casa, dar mie mi se pare ca tocmai asta este farmecul unei case locuite. Sa se simta mirosul de sarmalute calde, sau de cozonac.... (Exceptie face mirosul de peste, pe care oricum nu-l gatesc pentru ca nu imi place, iar daca "trebuie" o sa-l exilez doar pe gratar, afara!)

Aversiunea mea pentru bucataria inchisa are un singur motiv: oricat de spatioasa ar fi, daca bucataria poate fi inchisa, "gospodinei" i se inchide usa in nas si toata lumea sta "dincolo", iar femeia e sortita "sa stea la cratita" ca acolo ii e locul, nu in mijlocul atentiei (exagerez putin, evident... dar tendinta tuturor este sa "fofileze" din bucatarie cand se gateste)... Poate e putin egoist ce spun, dar as vrea ca in familia mea, sa fim "constransi" sa stam impreuna. La cat timp se pierde in ziua de azi cu alergatul dupa bani, daca si putinul timp pe care il ai seara il petreci separat, unul intr-o camera si cealalt in alta.... nu mi se pare OK.

In alta ordine de idei insa, in legatura cu apartamentele de la bloc, daca as fi avut bani sa-mi cumpar o garsoniera, mi-as fi facut bucataria deschisa in camera, iar spatiul bucatariei l-as fi amenajat drept camera copilului sau birou pana la aparitia copilului. Deci, sunt total de acord cu faptul ca developerii de la proiectele rezidentiale actuale "fura" din spatiu prin bucataria/living. Mie mi-ar fi furat biroul .

Imi place teoria cu "bucataria centrul universului" valabila nu doar la romani, dar stiu ca e adevarata doar in casuta de la tara unde bucataria e o camera in care se sta tot timpul (adica living room in adevaratul sens al cuvantului), care are chiar si pat in care iarna se doarme foarte confortabil pentru ca acolo e cel mai cald, camera care indeplineste printre altele si functia de bucatarie [deschisa] pentru ca soba are plita sau pentru ca mai nou are aragaz in ea. Spune-i insa povestea cu centrul universului mamei mele in bucataria ei inchisa de la bloc, in care sta singura, pentru ca restul lumii e in sufragerie, la televizor. Dupa parerea mea "centrul universului" functioneaza doar in cazul in care bucataria apartine unui spatiu multifunctional care permite si celorlalti membri ai familiei care nu gatesc neaparat odata cu gospodina sa isi gaseasca rostul.

Problema mea principala este chiar faptul ca imi doresc sa fac din bucatarie "centrul universului", adunand toata lumea acolo. Dar pentru a realiza acest lucru trebuie sa scap de nenorocitul de living separat cu televizor care aduna toata lumea in jurul lui si izoleaza "gospodina" intr-o camera inchisa numita conventional "bucatarie". Spun asta din experienta. Atat a familiei mele, cat si a familiei sotului meu. Acum, ca pot exista si alte experiente ale altor familii, eu nu am de ce sa judec altfel decat prin prisma lucrurilor pe care le-am trait. Si de aceea spun ca imi doresc bucataria casei de la tara.

No comments:

Post a Comment