Sunday 22 June 2008

Despre bai, bucatarii si alte detalii... (ep. 1)

Discutand cu multa lume tot apar niste teme comune, referitoare fie la amplasarea, configurarea sau dimensiunile unor incaperi, asa ca iata si ideile mele....

Baia...
In ceeace priveste dimensiunea baii de la parter.... dupa cum am spus, initial noi ne dorim finisata garsoniera noastra de la parter. "Upgrade-ul" de pana la 3 camere o sa fie necesar (si functional) in momentul in care o sa avem si copii, care deocamdata sunt doar in plan ideal (noi ii asteptam cu nerabdare oricum cam de ceva timp, dar asta e alta poveste, pentru un alt posting).

Deci, ideea e ca noi o buna perioada de timp ne propunem sa locuim doar la parter, unde sa folosim terasa drept sufragerie timp de 8 luni pe an (cam din martie pana la sfarsitul lui oct.), si in camera de jos sa dormim de fapt (nu stiu daca ati observat, dar in acea camera am pus si un mare sifonier pe un perete intreg), urmand ca in timpul iernii acea camera sa-si asume rolul de camera de garsoniera, adica si sufragerie si dormitor in acelasi timp. Din aceasta perspectiva, avem nevoie o baie "fully functional" jos, pentru ca oricum, chiar si dupa finalizarea etajului, noi tot jos vom dori sa dormim, camerele de sus fiind destinate copiilor (evident cu paturi mai inguste... eu le-am pus duble numai pentru a ilustra ca acele dormitoare nu sunt deloc mici ).

Cat despre apropierea baii de bucatarie... Am vazut pe multe jurnale de casa ca aceasta era una dintre primele obiectii facute asupra planurilor, si tocmai de accea am prevazut holisorul in forma de L. Oricum in spatiul pe care ni l-am propus noi, nu prea stiu unde ar putea fi asezata ca sa fie total izolata de bucatarie (folosind totusi aceeasi coloana de scurgere), si din toate garsonierele pe care le-am vizitat vre-o data, in general baia era chiar usa in usa cu bucataria (lucru pe care eu zic ca am reusit sa-l rezolv), iar baile din garsonierele respective aproape in totalitate nu aveau aerisire direct afara... ceeace, din punctul meu de vedere mi se pare un neajuns mai mare decat apropierea de bucatarie.

Ca dimensiuni baia este "copiata" dupa cea cu care am crescut la bloc, mai ales in ideea ca am niste rude care si-au facut vila dupa Revolutie, si ca orice om care a stat la bloc, au vrut baie mare. De cate ori ii intrebi despre casa ei spun ca daca au un regret mare in privinta ei este faptul ca au facut baia mare, pentru ca se incalzeste greu si multe din racelile lor sunt tocmai din cauza acestei bai prea mari. Probabil ca daca as fi vazut doar pe hartie amplasamentu actual si mie mi s-ar fi parut mica baia, si este mica... dar nu este nefunctionala. Am probat-o mai bine de 30 de ani, si eu si toata familia... si oricum, prefer sa am jumate de metru in plus in bucatarie unde chiar imi petrec mai mult timp... cam asta a fost logica. Si bine inteles.... bugetul limitat pentru constructie .

Si totusi, reaparea mereu problema cazii din baia de jos: ce faci cand apar copiii, ii speli jos si ii urci pe scari uzi?

Pai...avand in vedere ca noi speram ca din banii pe care ii avem acum sa putem macar sa ridicam casa la rosu, este exclus sa finisam si etajul din prima, si este foarte probabil ca urmatorii 2, 3, 5 sau chiar mai mult de atat sa fim nevoiti sa locuim doar in mica noastra garsoniera de la parter (din momentul in care se termina suma de care dispunem, doar din salariile noastre va dura foarte mult sa "economisim" pentru finisa ca lumea macar si parterul!).

In tot acest timp speram sa avem si niste bebe mici prin casa... asa ca, musai cada la parter. Iar la etaj nu prea incape.... asa ca, daca vom constata ca intr-adevar este o problema cu copii cat sunt mici, si daca vom reusi finisam si etajul pana sa ajunga copii la adolescenta.... le vom ceda lor camera de la parter, si vom face noi baie jos si vom urca sus uzi... cam asta e "filosofia familiei" .

No comments:

Post a Comment