Tuesday 1 March 2016

Challenges

A trecut multa vreme de cand am scris ceva pe blog. 

Mi-ar fi placut sa fiu mai activa, sa am postari periodice, numai ca imi vine greu sa "scriu la comanda", (chiar daca tot eu sunt cea care impune "comanda").

 De 99 de zile insa, am in viata mea comoara pentru care imi doresc sa ma schimb, sa devin o persoana mai bine organizata, sa ii pot oferi stabilitate din toate punctele de vedere. Da! De 99 de zile sunt mama. 


Odata cu intrarea ei in viata noastra, toate nesigurantele si dezorganizarile pe care incercasem in trecut sa le corectam s-au adancit si s-au multiplicat exponential. Nimic nu mai e la locul lui, nu mai am timp si disponibilitate mentala sa "ma adun" sa pun pe hartie cheltuieli, sa contabilizez bonurile in programelul meu de finante personale (incepusem organizarea financiara cu cateva luni inainte de nasterea fetei...). Cu greu gasesc momentul din zi sa spal mormanul de vase din chiuveta sau sa mai pun o masina de rufe la spalat (Doamne, ce m-as fi facut daca trebuia sa spal la mana?!?). Daca reusesc intr-o zi sa ma pieptan in fata oglinzii, consider ca ziua respectiva a fost relaxanta :)

Adaptarea la viata in trei este plina de momente minunate in fiecare zi, dar e si plina de provocari. Si, ca si cum aceste provocari nu ar fi indeajuns, vreau sa mai adaug si altele! Si pe deasupra vreau sa mai scriu si pe blog despre ele. 

Trebuie sa recunosc ca si eu si sotul suntem ceeace americanii numesc "pack rat". Strangem ca harciogii tot soiul de "chestii", sau nu ne vine deloc sa aruncam un pai (sau un surub, dupa caz): daca o sa avem nevoie de el candva? Sa dam iar bani sa luam altul?!? Problema e lucrurile se acumuleaza. Spatiul de depozitare devine tot mai neincapator. "Chestiile" intra in dezordine una peste alta si cand ai nevoie de ceva... tot la magazin gasesti mai repede! 

Enter downsizing movement!

Filosofia e simpla: cu cat ai mai putine lucruri cu atat ai mai mult spatiu, timp si  - paradoxal - chiar bani (ca nu mai trebuie sa le organizezi, sa le cureti, sa le depozitezi, sa iti faci griji pt ele). Si, pt. ca un harciog nu e complet pana nu e si harciog digital, am adunat o groaza de idei pe pinterest despre cum sa scapi de "chestii". Asa ca, daca tot trebuie sa incep sa ma "readun" de undeva, am zis ca cel mai potrivit ar fi sa incep de aici:  
http://www.theminimalists.com/game/ (sau de aici de unde am gasit prima data ideea: http://makingithomeblog.com/30-day-minimalist-challenge/)

E o provocare de 30 de zile. In fiecare zi "arunci" un numar de obiecte (nu doar la gunoi, poti sa si donezi si chiar sa vinzi). In prima zi 1 obiect, a doua zi doua, a treia si trei, si tot asa...

Mi-as dori sa ma pot tine sa reusesc provocarea pana la capat, dar pentru asta trebuie sa pot fi "trasa de maneca". Asa ca de aceea m-am hotarat sa scriu pe blog, si in fiecare zi sa postez minim o fotografie cu obiectele pe care le-am aruncat. 

As impusca in felul asta multi iepuri dintr-odata:

1. As reusi in primul rand un "decluttering major": vreau sa fac luna aceasta provocarea asa cum e prezentata in postarea din link, si luna viitoare provocarea in revers. As ajunge fix de Paste cu mult mai putin balast material.
2. Mi-as crea obiceiul sa postez ceva scurt pe blog in fiecare zi 
3. As face minim o fotografie pe zi (alt lucru pe care mi-l doream mai demult)
4. As reusi sa mai ies din starea de spirit cam depresiva in care ma aflu, facand pasi mici, masurabili in fiecare zi si asta mi-ar mai ridica moralul. 


Asa ca, in seara asta mai am cateva ore pana la primul deadline!  

No comments:

Post a Comment